neděle 26. února 2017

Maroko - Tánger

Krásný večer,

minulý víkend jsem byla v Malaze, jak jste se již mohli dozvědět z mého posledního článku. Druhý den jsem ale poprvé zavítala do Maroka. Vzniklo to tak, že jsem se procházela po ulicích Malagy a narazila jsem na jednu cestovní kancelář. Vešla jsem dovnitř a zeptala se na výlety do Maroka. Pán mi pověděl, že sama bych tam určitě neměla cestovat, a nabídl mi jednodenní exkurzi. Zaplatila jsem tedy 70€, což zahrnuje cestu autobusem, trajekt, průvodce a oběd na místě. Rozhodla jsem se tam tedy vyrazit, a protože jsem byla z tohoto rozhodnutí velmi nadšená, tak jsem si řekla, že si musím koupit nějaké nové oblečení, abych na fotkách zapadla do marockého stylu (úchylka, já vím XD). V H&M jsem si tedy koupila oranžovou košili, kterou můžete vidět na fotkách. Je dlouhá, takže se dá nosit jen s legínami, což je velmi pohodlné. Nakonec jsem si tam ještě ve slevách pořídila tenoučký modrý svetřík, který se mi skvěle hodil k novým tmavě modrým koženým botám z Primoru.

V sobotu ráno jsme v 8:00 hodin vyrazili a cestou jsme nabírali další pasažéry. Já jsem se v autobuse skamarádila s jednou Holanďankou Ingrid a s jednou starší paní z Kanady, s kterou jsem tedy mluvila jen francouzsky. Kolem poledne jsme dorazili na Gibraltar, což můžete vidět na první fotce a v dáli už vykukuje Afrika. Tam nám naše skvělá průvodkyně koupila lístky na trajekt a vyrazili jsme. Bylo tam tedy hodně kontrol, jak zavazadel, tak i dokumentů. Já jsem měla jen občanský průkaz a naštěstí mi to stačilo. V trajektu jsme museli vystát dlouhou frontu, kde nám razítkovali dva papíry. Jeden žlutý a druhý bílý. Já a Ingrid jsme si šly na chvilku sednout a nevšimly jsme si, že už jsme tam dávnou měly být, takže nás paní průvodkyně trošku seřvala. Musím říct, že jsem se s Ingrid dostávala do zajímavých situací, protože ona prostě neustále přitahovala problémy a všude chodila pozdě (což bylo ve finále celkem zábavný). 

Kontrolou jsme tedy prošly a zavítaly jsme do Maroka, konkrétně do pobřežního města Tánger. Hned na začátku nás začali otravovat místní prodavači. Oni za vámi chodí třeba celý den, dokud vám něco neprodají. Dokonce když řeknete nakonec, že si to koupíte, tak vám začnou nabízet 3 za cenu 2 a podobně. Mají totiž rádi smlouvání a vyjednávání cen, takže se nebojte snižovat ceny. Já jsem si tam koupila ručně dělaný kašmírový šátek, velblouda a arganový olej, který pochází z Maroka a má spoustu benefitů.

Lidé tam jsou velmi otevření, já jsem tedy zpozorovala jeden fakt a to, že se muži opravdu nadřazují nad ženy a to jsem pocítila, když jsme byli v restauraci a Ingrid si chtěla sednou na jiné místo, než kde seděli všichni ostatní a jeden z našich arabských průvodců na nás začal pokřikovat, že si nemůžeme dělat, co chceme a úplně jsem viděla v jeho očích takovej ten hněv vůči ženám, ale možná jsem si to já osobně vyložila špatně, ale i druhý průvodce ho napomenul, že nám to tímhle stylem nemůže říkat. Nicméně já chápu, že mají své zvyky, jejich kultura je jiná a respektuji to.

Jídlo bylo super! Měli jsme pečené maso, které vonělo dřevem. Kuskus s kuřetem a polévku se skořicí, která byla nasládlá, ale chutnala skvěle. Nakonec jsme měli strašně sladký dezert. Něco jako štrúdl, ale zkaramelizovaný a silný mátový čaj. Po obědě jsme z venku viděli Medinu a zavítali jsme na místní bazar, kde pracovali jen muži. Líbilo se mi, že byli spolu a mohli si tak povídat a hádám, že jim čas rychleji uteče. Jinak samozřejmě je poznat, že je to chudší země, ale pro mě osobně je naprosto kouzelná. Určitě bych vám doporučovala zajít do lékárny, kde jsme byli i my. Tam si můžete koupit ten arganový olej a další přírodní oleje a masti.

Zpátky jsme se vraceli kolem osmé hodiny večerní. Já jsem tedy byla naprosto unavená, ale plná nových zážitků. Určitě neváhejte takhle někam do té Afriky vycestovat. Je to super zkušenost a hlavně můžete poznat jinou kulturu, lidi a zvyky, které tam mají.





















































22 komentářů:

  1. Jani, sluší Ti to :) a je super, že sis splnila cestovní sen

    OdpovědětVymazat
  2. Nádhera, do Maroka se chci také někdy podívat. Jiná mentalita, to je jasný, musí to člověk brát že to tak prostě je. Já znám spoustu maročanů co žijí ve Španělsku a někdy ti chlapi mi přijdou až úchylní ale zároveň slizký a asi bych se do jejich myšlení nevcítila. Marocké ženy mi přijdou takové uzavřenější ale možná se mi to jen zdá. Co jednoznačně miluji, je jejich kuchyně. Pokrmy s kuskusem, jehněčí a jejich sladkosti já považuji za zdravé, protože člověku stačí pouze jeden kousek a má dost. Arganový olej bych si koupila i já, kdybych tam byla. Určitě to musel být skvělí výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bych se taky chtěla podívat do jiných měst! Jojo, já to tak taky beru, jsou prostě jiní. A s tou kuchyní s tebou naprosto souhlasím!

      Vymazat
  3. Krásné fotečky! Jako bohužel v těchto afrických zemích je to asi normální, že muži se nadřazují nad ženy. Nicméně po pracovní stránce vím, že se jim ženy umí postavit a také se nedají :) Asi jak které no. Já si pamatuju, když jsme byli v Egyptě, tak tam ti chlapi byli také celkem dost vlezlí. Kuchyně vypadá lákavě :) Je dobrý, že si tam jela výletně. Já bych se tam sama asi bála.
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!!! jo jo, taky nám právě průvodce říkal, že se už ženy tolik nebojí postavit mužům. Sama bych tam asi taky nejela.

      Vymazat
  4. parádne fotk, tie domčeky a detaily na oknách/dverách, páči sa mi to veľmi, Afrika je môj sen :))

    OdpovědětVymazat
  5. Miluji Maroko, hned bych se vydala zpátky :) Fotky jsou super.
    Ejnets in Lisboa
    Přidej se do skupiny na fb pro cestovatele TADY :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky :) Já jsem po dovolené v egyptě nějak k africkým městům jako právě maroko trochu skeptická, i když je to nádhera, tak jsem asi trošku konzervativnější člověk, a cítím se nejlíp kolem evropy a ameriky :)

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, já bych tam zatím sama asi nejela :)

      Vymazat
  7. dear thank U for all those photos they are just amazing. follow U on blogger:) hope U follow back:)

    OdpovědětVymazat
  8. Výlet do Malagy a aj do Maroka som zažila aj ja asi tak tri, štyri roky dozadu. Bol to zážitok. Pekné fotky. :-)
    Katharine-fashionisbeautiful

    OdpovědětVymazat
  9. wow amazing post
    http://www.styleofzion.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář ! Thank you for your comments!